Wednesday, 9 January 2013

Reklaamid õudus või võimalus?

Tsau!

Minu sõbranna ütles mulle eile, et kui ma peaks oma blogimises tegema pikema kui nädalase pausi, on ta kohe minu ukse taga ja nõuab aru.

Teine sõbranna aga väidab, et  minu blogist on saanud tema öökapiraamat.
Nad on sõltuvuses minu mõttemaailma lugemisest. Nii imelihtne on  ikka  inimest millestki sõltuvaks muuta.

Me kõik oleme millestki või isegi kellestki vähemal  või rohkemal määral sõltuvuses. 
Kes kohvist, kes kinos käimisest, kes tantsimisest, kes suitsetamisest, kes ropendamisest, kes sokolaadist, kes kingadest, kes reisimisest, kes internetist, kes mängudest.

Meid kõiki ühendav sõltuvus on aga reklaamisõltuvus.
Me kõik oleme nendest jubedatest ja vähem jubedamatest reklaamidest mingil määral sõltuvad ja sõltuvuses.

Huvitav, mis juhtuks siis, kui ühel päeval ei kuuleks ega näeks me ühtegi reklaami?

 Kui raadiost ei tuleks Hulabaluu, ega Väikese taksi päevade, Selveri Laadapäevade, SMS laenude, uute autode müügi reklaame?

 Kui me poes ei näeks silte- Nädalalõpu pakkumine, Säästukaardiga see toode maksab nii palju, Säästukaart topeltplussiga aga nii palju, Partnerkaardiga võidad tootelt nii palju ja Aitäh kaardiga võidad nii palju ja lisaks kogutud kleepsude eest  saad tekid ja padjad  nii soodsalt? 

Kui meie postkasti ei tuleks sooduspakkumiste reklaame? Kui telekast ei tuleks ühegi  filmi   vahele enam ainsatki reklaami?

 Kui linna tänavatel poleks ühtegi reklaampostrit ega infot selle kohta, et kuskil on asjad miinus 50%. ?

Kui Internetist kaoksid ühel hetkel kõik reklaamid?

Ning linnaliini bussides poleks enam ühtegi reklaamvideot?

Huvitatv, mis siis juhtuks?

Kas me üldse oskakski siis enam poes käia?

Mida teie poes käies jälgite?

Kas silma jäävad kõige pealt reklaamlehed ja nende alusel teete oma sisseosteid?

 Kas te sirvite enne poodi minemist need läbi ja siis lähete nende järgi poodi orienteeruma?

Või te kasutate teisi inimesi reklaamina ära? Et kui kõik seisavad ühe riiuli juures, järelikult on seal midagi head, lähete vaatate ka hiljem sealse pakutava üle?

Või te jälgite neid kollaseid, rohelisi ja pruune ja teab milliseid hinnasilte, mis siis edastavad infot, kui odav see ja teine ja kolmaski asi on?

Või te vaatate kilo, paki, liitrihinna järgi, mida ostate?

Või te äkki ostate asju selle järgi, mida teil reaalselt vaja on? Vaatamata sellele, et see ja see ja  veel ka see on täna soodne või ülisoodne?


Julgen arvata, et me oleme ikka väga sõltuvad sellest reklaamist. Vaatamata sellele, et me seda meeletult kirume, me tegelikult kasutame seda oma igapäeva elus väga palju. Ta on meile ühest küljest ohtlik kuid samas ka abiline selles meeletus tarbimisühiskonnas orienteerumiseks. 

 Ja teada tuntud tõde ütleb ju, et ükski pakkumine ei vähene ennem kui  väheneb nõudlus!


Head tarbimises orienteerumist meile, teile!


Katike